Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Együnk halat: villámgyors lazac

2016. január 23. - nalka20

aaa_0050-1.jpg

Nagy kedvenceim közé tartozik a lazac. Szeretem az ízét, az állagát, hogy egészséges és azt, hogy pillanatok alatt elkészül. Rengeteg módon csinálhatjuk, sok zöldség, tészta, köret jól áll neki és nem kell sok időt szánni a sütésére. Ha halat szeretnénk enni, leggyakrabban lazacot készítek, mert viszonylag könnyen beszerezhető, szálka alig van benne, ha van az is nagyobb, és a gyerekek is imádják, ráadásul amilyen könnyű étel olyan laktató is.

Ezt az elkészítési módot csinálom általában, a saláta, köret ízlés szerint variálható, mi mikor- mit kívánunk meg, avval fogyasztjuk, de a friss saláta mindig ott van mellette :)

Hozzávalók (2 főre)

  • 30 dkg lazac filé
  • só, bors
  • olívaolaj

Köret

  • fél csomag rukkola
  • 4-5 db koktélparadicsom
  • 1 csomag mozzarella
  • olívaolaj

Mártás

  • 2 dl főzőtejszín
  • 1 citrom leve
  • 1 kanál frissen reszelt gyömbér
  • 1 csipet cukor, só
  • kevés frissen őrölt bors

 

Először a mártást készítettem el. A tejszínt, citromot, reszelt gyömbért  forrás után pár percig főztem, sóval cukorral és borssal ízlés szerint ízesítettem.

Utána a salátát kevertem össze, kevés olívaolajjal locsoltam meg. Nekem nagy kedvenc hozzá a balzsamecet, de a citromos mártás savanykás ízéhez most nem passzolt volna. A salátát ki is tálaltam, mert a hal hamar megsült és pillanatok alatt a tányérra került.

page_2.jpg

page1.jpg

A halat lepikkelyeztem egy éles vékony késsel, de arra készüljünk fel, hogy minden pikkelyes lesz. Serpenyőben kevés olívaolajat hevítettem fel, a hal húsos felét megsóztam, borsoztam (más felesleges hozzá, mert így a hal kellemes íze megmarad) és a forró serpenyőbe tettem a bőrös felével felfelé. Kb 2 percig sütöttem, figyeltem az oldalát, hogy szépen sül-e és ha az alja is elkezdett pirulni a bőrös felét is elkezdtem sütni. Ezt az oldalát kb 3 percig sütöttem, hogy a bőre is jó ropogós legyen. Amikor az oldala már egyforma rózsaszín lett alul- felül, akkor még forrón a tányérra tettem és a citromos mártással együtt tálaltam.

Tökéletes ebéd és vacsora is!

aaa_0084-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr718305298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása