Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Töltött grissini

Finom tészta aszalt paradicsommal és baconnel

2015. november 04. - nalka20

aaa_0587.JPG

Barátainkat vártuk vendégségbe, ahol az új borok kóstolása is előtérbe került. Mindenképpen szerettem volna valami finom sós csipegetni valót készíteni mellé. Régóta terveztem, hogy készítek valamit aszalt paradicsommal, így jött az ötlet, hogy legyen töltött grissini. Az elkészítése nagyon egyszerű,a tésztának az áranyait és az állagát kell jól eltalálni, hogy puha, de mégis ropogós is legyen. Ez a recept ilyen ;) Az ízesítése, hogy mivel töltjük vagy szórjuk meg a fantáziánkra van bízva, rengeteg dolog passzol hozzá. Igazi remek vendégváró, amit ha elkezdünk enni nem tudjuk abbahagyni!

Hozzávalók

  • 40 dkg kenyérliszt (BL80)
  • 1 dl tej
  • 1,5 dl víz
  • 1 teáskanál kristálycukor
  • 1 teáskanál só
  • 1 evőkanál kefír
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • kevés őrölt bors
  • 2 evőkanál olívaolaj

Töltelékhez

  • 6-7 szelet bacon
  • 6-7 db olajban eltett aszalt paradicsom
  • 2 gerezd fokhagyma

A vizet és tejet összeöntöttem egy lábosban, amihez hozzáadtam a cukrot és meglangyosítottam, majd belemorzsoltam az élesztőt. Amíg ez felfutott addig a lisztet átszitáltam és a többi hozzávalót is a dagasztó tálba tettem. Amikor az élesztő elkészült beleöntöttem a liszthez és lágy tésztát készítettem. Ez igazán ragacsos állagú, ragadósabb, mint a hagyományos kelt tészták. Ha nagyon rátapadt a kezünkre érdemes lemosni és száraz kézzel folytatni a dagasztást, mert utána már nem lesz olyan a kezünk. Jól kilisztezett tálban (liszt nélkül ráragadna a tál szélére kelés közben) legalább 45 percig kelni hagytam.

1_8.jpg

Miután megkelt kb. fél centi vastagságú téglalap formára  nyújtottam. Megszórtam ujjnyi vastag baconnel, és kisebb darabokra vágott paradicsommal. A paradicsom olajos levéből a tésztára csepegtettem még és apróra vágott fokhagymával is meghintettem. A tésztát fentről lefelé ráhajtottam, nyugodtan alá lehet még nyúlni eloszlatni a tölteléket, hogy ne egy helyen legyen minden. 2-3 cm vastag szeleteket vágtam, egy-egy darabot mindkét végénél fogva meghúztam és tekertem egyet rajta. A kihulló darabokat könnyen vissza tudjuk nyomni a tésztába ;)

2_6.jpg

200 C fokra előmelegített sütőbe tettem, pár perc után 180 C fokra visszavettem a hőfokot és így sütöttem addig, amíg elkezdett barnulni.

3_4.jpg

Ízlés szerint lehet hozzá mártogatóst is készíteni, de így önmagában is tökéletes rágcsálni való.

aaa_0585.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr458051270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_ng_ 2015.11.06. 00:52:02

Nagyon jól néz ki. Szalonnával is meg lehet csinálni, vagy úgy nagyon parasztos?

nalka20 2015.11.06. 07:03:12

@_ng_: természetesen avvsl is finom lesz, akár kolbaszt is tehetünk bele és jó kis magyaros izvilga lesz. Ehhez a tésztához szinte minden töltelék passzol ;)

seahawks 2015.11.06. 07:29:00

bacon??? az rákkeltő!!!
süti beállítások módosítása