Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Márvány cupcake

2015. november 11. - nalka20

aaa_1124.JPG

Nem sokszor készítettem muffint, mert valahogy senki sem szerette körülöttem, így a cupcake is kimaradt az életünkből. Eddig... Kisfiamat kérdezgettem mit süssek neki névnapjára. Ilyenkor minden kedvenc ételét beleképzeli egy sütibe, de egyik nap a tv-ben megláttunk egy nagy tál cupcake-et. Rögtön rávágta, hogy ilyet szeretne, és én azonnal kaptam az alkalmon, hogy most véget ér a nem szeretjük a muffint, ilyet se együnk korszakot. Így született meg ez az igazi krémes, könnyű, édes, de mégis savanykás ízű, puha omlós tésztájú cupcake. És még az elkészítése is egyszerű. A meggy nagy kedvencünk, mindenképpen szerettem volna bele csempészni, és a szép színét kihasználva márványossá tenni a könnyű krémet. A siker meg volt, mindenkinek ízlett és elhessegettem azt a tévhitet, hogy ez biztos olyan, mint a muffin. Szemet és ízlelő bimbókat gyönyörködtető :)

Hozzávalók( 24 db lett)

  • 25 dkg süteményliszt
  • 25 dkg puha vaj (most hogy fűtés szezon van én picit rátettem a radiátorra és tökéletes állaga lett)
  • 25 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • ¾ csomag sütőpor
  • 5 db tojás

Krém:

  • 25 dkg mascarpone
  • 3 dl habtejszín
  • 20 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg magozott meggy

A tojásokat habosra vertem fel, utána a többi hozzávalóval krémesre kevertem a tésztát. Robotgépet használtam, gyorsabb és szebben dolgozott, mintha kézzel tettem volna. A sütőt előmelegítettem 180 C fokra. A sütő formát kibéleltem muffin papírral és egy kanálnyi tésztát bele tettem. Ne legyen púpos, kb a forma feléig legyen benne a tészta. 20 percig sütöttem, 10 perc után megfordítottam a sütőformát, hogy a másik oldalon is egyenletesen érje a hő. Tűpróbával ellenőriztem, megsült-e a tészta belseje. Miután megsült kivettem a formából és úgy tettem hűlni, hogy az alja szellőzzön, ne fülledjen be a papírba.

1_9.jpg

2_7.jpg

A krémhez a mascarponet, a porcukrot és a vajat habosra kevertem, a tejszínhabot külön vertem fel, és utána tettem hozzá krémhez a kemény habot. A meggyet összeturmixoltam, nem baj ha picit darabos marad. Kis tálba vettem ki a krémből hozzá tettem egy kanál meggyszószt és csak egy pici mozdulattal belekevertem, majd nyomózsákba töltöttem óvatosan, hogy márványos maradjon. Csillagvégű díszítővel, meggyel és cukorra díszítettem a kihűt tésztát.

3_5.jpg

Bátran kipróbálhatja az is, aki még csak most ismerkedik a sütés örömeivel, egyszerű, gyors (még a díszítés is hamar elkészül) és biztos sikere lesz mindenkinél.

 aaa_1132.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr868071638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása