Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Egyszerű és finom túrógombóc

2015. június 30. - nalka20

111.jpg

Gyakran készítek túrógombócot, nem kell hozzá sok minden, gyorsan elkészül, laktató és nagyon finom. A recept tökéletesen bevált, mindenki a tíz ujját megnyalja utána.

Hozzávalók (2-3 főre)

  • 250 g túró
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál búzadara
  • 1 evőkanál liszt
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 evőkanál cukor

Tejfölös öntet:

  • 400 g tejföl
  • 1 kiskanál cukor
  • fél citrom leve
  • 2 csomag vaníliás cukor

Pirított zsemlemorzsa

  • 4-5 dkg zsemlemorzsa
  • kevés olaj

Először a zsemlemorzsát tettem fel pirítani kevés olajjal. Kb. addigra szépen megpirul, mire a túrógombócok megfőnek. Evvel egy időben a vizet is elkezdtem forralni.

A túrót villával áttörtem, hozzáadtam az egész tojást, cukrokat, egy csipet sót, búzadarát, lisztet, citromhéjat és jól összedolgoztam. Állni csak annyit szoktam hagyni, amíg a víz felforr. A lisztet azért teszem hozzá, mert így sokkal könnyebb és lazább lesz a gombóc.

t1.jpg

t2.jpg

Kis gombócokat formáltam, ha vizes a kéz nem ragad hozzá. Forró, de nem lobogó vízbe tettem és addig főztem, amíg feljöttek a gombócok a víz tetejére. Ha nem akar feljönni, picit meg kell piszkálni a vízben a gombócot, mert lehet, hogy letapadt. Még melegen a pirított zsemlemorzsába forgattam.

A tejfölt jól összekevertem a cukorral és citromlével, a túrógombóchoz ezt kínáltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr487583868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ember100 2015.07.01. 23:29:56

Helló !

Próbáld ki főtt krumplival , sokkal finomabb lesz :)
Héjában megfőzöd a krumplit meghámozod , hagyod kihűlni aztán összekevered a túróval ízlés szerint ízesíted a többi ugyanaz mit a Te receptedben

Jó étvágyat

Ui.: sok porcukorral

nalka20 2015.07.02. 08:21:48

Köszönöm az ötletet kifogom próbálni ;)
süti beállítások módosítása