Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Itt van a farsang, együnk túrófánkot

2017. február 05. - nalka20

20170205-aaa_8075.jpg

A február a farsangról, a fánkról szól, és mindenhol szebbnél szebb fánkos fotókra bukkanunk, persze azonnal meg is éhezünk…  Nekem is az egyik kedvenc kelttésztás ételem, de az igazi szalagos fánkhoz, idő kell, több munka, és nyugalom. A gyerekek mellett a nyugalmas rész mostanában nem sikerül, így mindig a leggyorsabb megoldásokat keresem.  Így lett az egyik kedvencem a túrófánk, roppant egyszerű, gyors, és garantált sikere lesz.

Alig kell hozzá alapanyag, míg az olaj megmelegszik el is készül a tészta, és pár perc alatt meg is sül. Nem lesz tőle olajos érzetünk, egyáltalán nem szívja magába, puha, omlós a tésztája.És ha a szénhidrátbevitelünkre is figyelünk, könnyedén helyettesíthető benne a cukor és a fehérliszt és máris kaptunk is egy igazán gyors és egészséges finomságot.

Hozzávalók

  • 25 dkg túró
  • 2 evőkanál liszt
  • 2 egész tojás
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 1 kiskanál sütőpor
  • olaj a sütéshez

Az olajat serpenyőben felhevítettem, addig a tésztát pont elkészült.  A túrót villával átnyomkodtam egy tálban, hozzáadtam a cukrot, lisztet, tojásokat és a többi hozzávalót, majd jól összekevertem az egészet. Egy lágy, ragacsos állagú masszát kaptam.

Amikor elég meleg lett az olaj, (ne legyen túl forró, mert könnyen megég és nem sül át a belseje) kis gombócokat formáltam (lehet kanállal és kézzel is), és aranybarnára sütöttem mindkét oldalát.

Ha kihűlt porcukorral megszórtam és vaníliás cukorral és citromlével összekevert tejföllel tálaltam, de nagyon finom hozzá a lekvár is!

20170205-aaa_8060.jpg

20170205-aaa_8083_1.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr1012185550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása