Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Régi idők almáslepénye

2016. szeptember 15. - nalka20

aaa_2220-3.jpg

A könyveink közt van több nagyon régi szakácskönyv, igazi élmény olvasni őket, a nyelvezete, a tanácsok, amik vannak benne, a megfogalmazások mind lenyűgöz. Igazi időutazás, és a receptek amik benne vannak, a mai napig mind megállja a helyét, sőt olyan kincsekre is bukkanhatunk benne, ami igazi nosztalgikus ízvilágot hoznak elő bennünk. Aki kicsit is szeret főzni, mindenképpen szerezzen be egy igazi régi szakácskönyvet (ajándéknak is jó ;) ) mert csak az olvasgatása is remek időtöltés és ha még készítünk is belőle valamit egy kicsit visszautazhatunk az időbe.

Ez a lepény recept is egy régi szakácskönyvből van, ami az 1930-as évekből származik. Igazi barna, foltos, feljegyzésekkel teli, szakadtlapos könyv.

Almaszezon van, és egy most az almáspitén túl valami mást szerettem volna. Így lett ez a finomság, aminek a tésztája nem csak almával töltve isteni, hanem lekvárral, túróval, dióval, mákkal, amit csak szeretnénk.

Hozzávalók

  • 56 dkg finomliszt
  • 2 kiskanál cukor
  • 1 kávéskanál só
  • 4 dkg friss élesztő
  • 4 dl tej
  • 28 dkg vaj
  • kb 2 kg. alma
  • 4-5 evőkanál kristálycukor
  • 2-3 kávéskanál fahéj

Egy nagy fazékban meglangyosítottam a 4 dl tejet, hozzáadtam a cukrot, sót és 28 dkg lisztet. Jól összekevertem és a fazekat lefedve meleg helyre tettem, hogy a kovász szépen feljöjjön.

Addig az almát meghámoztam, lereszeltem, kinyomtam a levét és a cukorral, fahéjjal összekevertem, hagytam állni.

A maradék 28 dkg lisztben elmorzsoltam a hideg vajat. Amikor a kovász elkészült hozzáöntöttem a vajas liszthez és gyorsan egyneművé kevertem, de nem dagasztottam! Laza ragacsos lágy tészta lett belőle. Elfeleztem a tésztát és az egyik felét kivajazott sütő kerámiatálba tettem, meghintettem nagyon vékonyan zsemlemorzsával és az almát rászórtam.

page1_1.jpg

A tészta másik felét lisztezett felületen kinyújtottam és késsel csíkokat vágtam belőle. Ragad, nyúlik, de jól formázható így könnyen az alma tetejére tudtam tenni és a csíkokkal berácsoztam a lepény tetejét.

Tojássárgájával megkentem és a sütőbe tettem, de most nem melegítettem elő, mert amíg bent felmelegedett a tészta még közben kel. A sütit 180 C fokon sütöttem 40-45 percig.

page2.jpg

Nekem a tésztából maradt a rácsozásból, és azt ismét elnyújtottam, háromszögeket vágtam belőle a felső részébe eperlekvárt töltöttem és kifliket formáltam. Ezt kb. 30 percig sütöttem.

Igazi laktató, nyárvégi, nosztalgikus finomság.

aaa_2206-3.jpg

aaa_2199-3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr7711710099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása