Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Süssünk gyümölcskenyeret, mert egyszerű és finom

2015. november 20. - nalka20

20151120-aaa_2612.jpg

Mivel gyakran készítek valami finomságot, sokszor próbálok olyat, ami gyors, egyszerű, és biztosan mindenkinek ízleni fog. A gyümölcskenyér is egy klasszikus sütemény, amivel most egy kicsit hangolódtam a közelgő ünnepekre. Szerencsére ez is egy olyan süti, amiben kedvünkre variálhatjuk a tölteléket. Én mindig azt teszek bele, amit éppen találok itthon és megkívánom. Azért is nagy kedvenc, mert szeretem, ahogyan a kis dió darabok roppannak a számban és utána pedig egy kellemes, édeskés ízű puha gyümölcsbe harapok. A gyerekek is nagyon szeretik, mert minden falat más-más finomságot tartogat.

Hozzávalók

  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg porcukor
  • 25 dkg liszt
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fél csomag sütőpor
  • 5 egész tojás
  • 1 mokkáskanál őrölt fahéj
  • fél mokkás kanál őrölt szegfűszeg (ha még fűszeresebbet szeretnénk, használhatunk mézeskalács fűszerkeveréke is)
  • 5-10 dkg dió
  • 20 dkg aszalt gyümölcs (mazsola, barack, szilva)
  • 5 dkg kandírozott gyümölcs
  • (ízlés szerint apró étcsoki darabkák is nagyon finomak benne, és persze gyümölcsből amit csak szeretnénk, azt tehetünk bele J )

1_10.jpg

A puha vajat a porcukorral és tojásokkal habosra kevertem. A lisztet elkevertem a sütőporral és fűszerekkel, majd a habos tojásokkal összedolgoztam. Utána az apróra vágott diót és aszalt gyümölcsöket megszórtam kevés liszttel és beleforgattam a tésztába. Jól kivajazott, lisztezett formába öntöttem és 180 C fokra előmelegített sütőbe tettem. A formát ne tömjük tele, inkább legyen vékonyabb a süti, de biztosan süljön át. Szép barnára sütöttem, a ropogós széle kimondottan finom. Tűvel ellenőriztem, hogy biztosan megsült-e a belseje.

Igazán egyszerű és igazán finom!

 20151120-aaa_2618.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr398095308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása