Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Friss vargányás ciabatta

2016. június 19. - nalka20

20160616-aaa_1455.jpg

Olyan szuper helyen élünk, hogy itt az erdőben szebbnél szebb vargányák teremnek. Mostanában a reggeli program a gombászás és szerencsére tele kosárral térünk haza.

A vargánya nagy kedvencünk, sokféleképpen fel lehet használni, és az igazán karakteres ízének köszönhetően nem is túl sok kiegészítő kell hozzá, hogy egy különleges ételt készíthessünk belőle.

Én most egy villámgyors ciabatta feltétet készítettem belőle és ehhez egy finom házi kenyér dukált. Ezért most két szuper receptet is megosztok veletek. A ciabatta egy gyors változatát csináltam, és bár a kenyérsütés sokakat elriaszt, ennek bátran neki állhat mindenki, nem kell egész napon át dagasztani, keleszteni, és végül olyan isteni finom puha és kívül ropogós ciabatta lesz belőle, ami után elgondolkodunk azon, hogy mindig mi magunknak készítsük otthon a kenyérféléket.  

Ciabatta hozzávalók

  • 400 g átszitál fehérkenyérliszt (ebből kettő darab ciabatta lett)
  • 3 dl langyos víz
  • 4 gramm száraz élesztőpor
  • 1 púpozott teáskanál só
  • 6 evőkanál olívaolaj

A száraz alapanyagokat összekevertem, hozzáöntöttem a vizet és olajat, lágy ragacsos masszát kaptam.  Ezt kb. 10 percig dagasztottam, amíg egyneművé és simává nem vált. A tálat, amiben gyúrtam, kiolajoztam és minimum fél órát letakarva meleg helyen pihentettem. Utána olajos kézzel ismét 5-10 percig dagasztottam, közben lehet benne látni a nagy légbuborékokat. Ismét fél órát kelesztettem ekkor már duplájára nőtt a tészta. Nekem most több időm nem volt, így  többször nem gyúrtam át, de minél többet gyúrjuk-pihentetjük, annál levegősebb tésztát kapunk. A végeredmény a kétszeri átdagasztással is szuper puha tészta lett ;)

Ketté választottam a tésztát, hosszú cipót formáztam belőle és a tetejét megszórtam liszttel. Amíg a sütő felmelegedett 240 C fokra, addig a tészta a sütőlapon pihent még.

Plusz vizet nem tettem a sütőbe, mert a tésztában van elég nedvesség. Kb 10-15 perc alatt megsült a ciabatta, amikor már szép aranybarna a teteje és az alja is kemény, akkor készült el.

ciabatta.jpg

Vargányás feltét hozzávalók

  • 5-6 fiatal vargánya
  • 1 közepes fej lilahagyma
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • 1 mokkáskanál só
  • őrölt bors
  • 1 kisebb csokor petrezselyem
  • 5-6 szál friss kakukkfű
  • olívaolaj
  • kevés víz

A vörös és fokhagymát az olívaolajon megdinszteltem, arra figyeljünk, hogy a fokhagyma ne égjen meg. Azután a nagyobb darabokra vágott vargányát a hagymára szórtam, sóztam, borsoztam, megvártam míg levet enged, majd még kb. fél dl vízet adtam hozzá, hogy kellemes lágy szaftja legyen. Pár percet főztem együtt, és a végén rászórtam az összevágott petrezselymet és kakukkfüvet, de így csak 1 percig főztem még, hogy a zöldfűszerek megőrizzék frissességüket. A gombát is csak addig főzzük, míg egyben van és nem lesz nagyon ruganyos az állaga, így a roppanósságát megőrzi.

gomba.jpg

Még melegen a felszeletelt kenyérre halmoztam és parmezán sajttal szórtam meg.

 20160616-aaa_1445.jpg

20160616-aaa_1480.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr878822604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása