Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Házi füge lekvár

2015. augusztus 26. - nalka20

aaa_1184.JPG

Egy egyszerű és igazi kuriózum lekvár receptjét fogom leírni.

Szeretem a nyárban, hogy finomabbnál finomabb dolgok teremnek a kertünkben. Kicsit olyan vagyok, mint a mókus, amit lehet, elraktározom a télre. Miért hagyjam kárba veszni, azokat a finom gyümölcsöket és zöldségeket, amiket mi termeltünk, gondoskodtunk róluk és még csak egy csepp vegyszert sem láttak. Így született meg az isteni finom füge lekvár is. Van egy gyönyörű nagy fügebokrunk, ami roskadásig tele van fügével. De nem egyszerre érik meg mind, így mindig csak pár darabot tudok leszedni róla. De abból a kevéskéből is remek dolgokat lehet készíteni. És arról se feledkezzünk meg, hogy milyen nagyon egészséges.

A jó lekvárhoz finom alapanyag, és sok idő kell. Minél tovább főzzük annál sűrűbb lesz, de a hozzáadott cukorral vigyázzunk, mert ha sok lesz nagyon tömény lehet a végeredmény.

Hozzávalók:

Az arányok változtathatóak, egyszerre most ennyi füge érett meg.

  • 60 dkg érett füge (csak a gyümölcshúst tettem bele)
  • 30 dkg kristálycukor
  • 1 db citrom leve
  • 1 csomag vaníliás cukor, pár csepp vaníliaaroma
  • 1 teáskanál gyömbér, fahéj

A fügét megmostam félbe vágtam és a gyümölcshúst kiszedtem belőle.  Megmértem (ez lett 60 dkg) és ennek függvényében került hozzá 2:1 arányban a cukor. Ez ízlés szerint lehet kicsit kevesebb is, a füge édességétől is függően. Hozzáadtam a citrom levét, a vaníliás cukrot, aromát, fűszereket és kb. 2 órát állni hagytam, hogy sok levet engedjen.

Kis lángon feltettem főni és gyakran kevergettem, hogy ne égjen le. 3 órát főztem és közben már a finom illatától összefutott a nyál a számban. Nem muszáj, hogy ennyi ideig álljon és a főzési időt is le lehet rövidíteni, de akkor nem lesz olyan sűrű és finom. Turmixolni egyáltalán nem szoktam, mert a hosszú főzési idő alatt szétfő.

Mikor elkészült kis üvegekbe mertem, jól rázártam a fedeleket és felforrósított vízbe állítottam 10-15 percig. Végül dunsztba tettem az üvegeket, jól bebugyoláltam takarókkal és pár napig abban hagytam, hogy szépen lassan hűljön ki.

Így én tartósítószert nem teszek hozzá, evvel a régi módszerrel tartósítom. A kész lekvár pedig nálunk biztosan nem marad sokáig a spájzban. A fügelekvár finom sajtokhoz is, de az igazi süteményekhez vagy pirítósra kanalazva.

page.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr387736976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása