Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Egy örök klasszikus: almás pite

2015. szeptember 04. - nalka20

aaa_2783.JPG

A jó almás pitéhez sok-sok alma kell, ami minél savanykásabb és lédúsabb annál finomabb. Nem kell a legszebb darabokat kiválogatni, mert pucoláskor ki lehet vágni a nem oda illő darabokat. Kár lenne veszni hagyni a lehullott almákat, mert tölteléknek tökéletesek, én is ilyenekből készítettem. Ez egy igazi régi családi recept. Próbáltam több félét, de mindig ehhez térek vissza. Van, aki úgy szereti ha szeletelve van az alma, van aki tojássárgájával keni meg a tetejét és van aki órákra hűtőben pihenteti a tésztát. Nekünk ez vált be, igazi omlós, jó ízű pite, sok és finom töltelékkel.

Hozzávalók

  • 50 dkg finomliszt (lehet fele fehér, fele teljes kiőrlésű liszt is)
  • 15 dkg zsír
  • fél csomag sütőpor
  • 17 dkg cukor
  • 3 tojás sárgája
  • 1 kis pohár tejföl (liszttől függően amennyit fel vesz)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csipet só

Töltelék

  • 1-1,5 kg alma
  • 12 dkg cukor
  • 2-3 kiskanál fahéj

Először a tésztát készítettem el. A lisztet átszitáltam, és a sütőporral összekevertem. A többi hozzávalóval elkezdtem összegyúrni, de a tejfölt fokozatosan adtam hozzá, csak akkor tettem még bele, ha száraznak éreztem a tésztát. Minél tovább gyúrjuk, annál finomabb lesz az állaga, ami linzerhez hasonló, csak kicsit lazább. Két gombócot formáztam belőle és amíg az almát reszeltem le, fóliába csomagolva hűtőbe tettem. Ha van segítség akkor egyidejűleg a tészta készítésével lehet reszelni az almát is, és nem gond, ha nem kerül hűtőbe.

1_2.jpg

Az almát megmostam, meghámoztam, a hibás részeket kivágtam, végül nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Cukorral, fahéjjal összekevertem és addig hagytam állni, amíg a tészta alját kinyújtottam. Ezalatt az idő alatt kiereszti a levét. Tepsi méretével megegyező téglalap formájúra nyújtottam a tésztát, amit előzőleg zsírral (lehet vajjal, margarinnal is) kikent és lisztezett sütőformába tettem. Nem baj ha kicsit nagyobb lett a tészta, mert könnyen formázható és szépen vissza lehet hajtani a nagy részeket, esetleg bővíteni vele ahol nem tölti ki a formát. Jól kinyomkodtam az almának  a levét, hogy majd ne áztassa el a sütit. Megböködtem villával párszor a tészta alját majd az almát egyenlően eloszlattam rajta.  A  másik felét is kinyújtottam megfelelő méretűre és befedtem vele az almás tölteléket. Sűrűn megszúrtam villával, hogy biztosan tudjon távozni a gőz.

2_1.jpg

180 C fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg barnulni kezdett a teteje. Csak akkor szeleteltem fel, amikor kihűlt, mert melegen könnyen szétcsúszik. Tálaláskor porcukorral szórtam meg. Igazán finom reggel, délben, este :)

3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr77761554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása