Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Illatos vaníliás kifli

2015. december 16. - nalka20

aaa_5301-1.jpg

Imádom az aprósütiket, könnyen elkészíthetőek és minden alkalomra tökéletes vendégváró. Mindig csinálok többféle sütit az ünnepekre, azért is szeretem az ilyeneket, mert már napokkal előtte el tudom készíteni. Ez is egy olyan finomság, amit ha elkezdünk enni, alig tudjuk abbahagyni. Egy finom kávé, tea mellé is tökéletes csipegetni való. Az igazán jó dolgokhoz, alig kell valami alapanyag, ez is ilyen, de az a kevés legyen jó minőségű.

A házat elárasztja a finom édeskés, vajas, vaníliás illat, ha megkóstoljuk, a szánkban tökéletesen omlik szét ez a nagyszerű édesség. Ennek az elkészítésében is nyugodtan segédkezhetnek a kisebbek, akár a gyúrásban, akár a formázásban. És közben még a nyers tésztát is bátran megkóstolhatják, mert nincs benne tojás :)

Hozzávalók

  • 10 dkg darált mandula vagy dió (a diótól picit barnásabb lesz a tésztája, az íze pedig markánsabb)
  • 5 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 11 dkg vaj
  • 27 dkg liszt

Hempergetéshez

  • 3 csomag vaníliás cukor
  • 2-3 kanál porcukor

A hozzávalókat egy tálba öntöttem és lágy tésztát gyúrtam belőle. Az állaga maradjon kicsit ragacsos, ne lisztezzük túl, mert akkor kemény lesz a süti. Kis gombócokból kifliket formáztam és sütőpapírral bélelt tepsire tettem. 180 C fokra előmelegített sütőbe tettem kb. 10-13 perc alatt megsült, akkor vettem ki, amikor a széle elkezdett barnulni.

vankifli.jpg

A porcukrot és vaníliás cukrot összekevertem és a még meleg, de nem tűzforró kifliket belehempergettem.

Igazán egyszerű és nagyszerű ;) Dobozban lefedve több hetet is eláll, ha marad.

 aaa_5306-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr398178434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása