Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Pizzaszósz házilag

Nem csak pizzához

2015. szeptember 01. - nalka20

 

aaa_2853.JPG

Nagyon szeretjük az olasz ételeket, olaszos ízeket. Idén nagyon sok paradicsom termett, ezért nem csak natúr paradicsomlevet főztünk be, hanem pizzaszószt is készítettünk. Ami nem csak pizzán finom, mert bruschettanak is tökéletes, és spagettira öntve is remek főétel születik belőle. Az elkészítése könnyű, a főzési idő sok, sűrűn kell kevergetni, de ha igazán krémes szószt szeretnénk ne sajnáljuk rá az időt. Az ízesítésre szolgáló hozzávalók pedig kedvünk szerint variálhatóak.

Én most így készítettem:

Hozzávalók

  • 5 kg paradicsom (végül 4 l paradicsomszósz lett belőle)
  • ízlés szerint só, frissen őrölt bors
  • 1 nagy fej lila, 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 fej (nem gerezd) fokhagyma
  • nagy csokor friss bazsalikom
  • kis csokor kakukkfű
  • 5-6 levél zsálya
  • 2-3 szál rozmaring
  • 1 dl olívaolaj

A paradicsomot alaposan megmostam, négybe vágtam, a héját rajta hagytam, mert később passzírozás után ez nem kerül bele. Feltettem egy nagy edényben főni, az a jó aminek a kerülete nagy, mert így a víz nagyobb felületen tud belőle párologni. Legalább 2 órát főztem, amíg a paradicsom teljesen szétfőtt. Miután megfőtt, még melegen átpasszíroztam, és a sima paradicsomszószt kb. még 2 óráig főztem, amíg sűrű szószt nem kaptam. A főzési idő lerövidülhet a paradicsom fajtájától függően, ez nem befőző paradicsom volt, sok levet engedett, ezért sokat kellett főzni. Az utolsó fél órában bele tettem a lereszelt vörös, lila és fokhagymát, sót és borsot. A zöldfűszereket apróra vágtam és az olívaolajba tettem. A legvégén hozzáadtam a szószhoz, evvel együtt főztem még 5 percig. Sokáig nem szabad együtt főzni mert keserű lehet a zöldfűszer.

Miután elkészült tiszta üvegekbe tettem, kisebbeket választottam, amiben pont egy vagy két pizzára elegendő mennyiség fér és forró vízbe állítottam. Vastag takaróba csomagolva dunsztoltam legalább 2-3 napot.

1_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr597752110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása