Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Céklás csokoládétorta

2015. július 27. - nalka20

22_1.JPG

Kaptunk kettő gyönyörű nagy céklát. Az egyik feléből a babának készítette ebédet, a másikból pedig magunknak akartam kitalálni valami finomságot. Beugrott, hogy valahol már hallottam, hogy milyen jó párosítás a cékla és a csoki. Ha csak a színére gondoltam már tetszett az összhang, de mivel a cékla is finom, édeskés ízű, biztos voltam benne, hogy a harmónia meglesz.

Gyakran eszünk céklát, a sok-sok jótékony hatása mellett nagyon finom köretnek, levesnek, savanyúságnak és most már tudjuk desszertnek is.

Eredetileg csak a tortát terveztem megsütni, de amikor kész lett, a cékla nem jelent meg benne olyan intenzíven, mint amilyet elképzeltem, ezért egy nagyon egyszerű céklaszósszal dobtam fel. De remekül passzol hozzá a sárgabaracklekvár is ;)

Hozzávalók:

  • 10 dkg teljes kiörlésű tönkölybúzaliszt (ez elhagyható, lehet helyette fehérliszt is)
  • 10 dkg fehér búzaliszt
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg jó minőségű étcsokoládé
  • 1 kanál kakaópor
  • 4 db tojás
  • fél csomag sütőpor
  • 15 dkg barna nádcukor (természetesen jó másfajta is, de ha evvel készítjük nem fog úgy elolvadni benne, de ezt észre sem venni)
  • 20 dkg cékla
  • 1 csomag torta étbevonó
  • 1 csipet só

A céklát megtisztítottam, és lereszeltem. Alufóliával bélelt tepsibe tettem és 170-180 C fokos sütőben addig sütöttem, míg elkezdett puhulni és összeesett. A fehérlisztet átszitáltam, a teljes kiörlésűt a nagy rost darabok miatt felesleges. Összekevertem vele a kakaót, sót és a sütőport.

A csokit apró darabokra törtem és vízgőz felett a margarinnal együtt fényesre olvasztottam. Hagytam hűlni.

ck1.jpg

A tojásokat ketté választottam, a sárgáját a cukorral habosra kevertem és a fehérjét kemény habbá vertem fel. Amikor kihűlt a csokoládé a tojássárgájához öntöttem és a lisztet is belekevertem. Hogy könnyebb legyen összedolgozni a fehérjéből egy kicsit hozzá tettem, majd mikor már eloszlott benne a csoki a maradék fehérjével és az elősütött céklával simára kevertem.

26 cm átmérőjű tortaformába tettem, melyet előzőleg kivajaztam, kiliszteztem, hogy ne ragadjon bele. 180-190 C fokra melegített sütőben megsütöttem, tűvel ellenőriztem, hogy átsült-e. A tésztának több idő kell, mint egy piskótának, hogy átsüljön, mert elég tömör.

ck2.jpg

A kihűlt tortára csurgattam az előzőleg felolvasztott tortabevonót(szeretem a csomagolt étbevonót mert, bevált, egyszerű és szépen lehet vele dolgozni).

A céklaszósz hozzávalói:

  • 20 dkg cékla
  • 1 nagy kanál cukor
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • fél citrom leve
  • annyi víz, hogy majdnem ellepje

A céklát kockákra vágtam és a többi hozzávalóval puhára főztem a végén leturmixoltam. A turmixolás után még egyet felforraltam és ízlés szerint még ízesítettem.

A tálalásnál baracklekvárt és tejszínhabot is kínáltam hozzá.

 ck3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr547659486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása