Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Kelt tészták

2015. június 18. - nalka20

Próbálok egészséges ételeket készíteni, megválogatom a felhasznált alapanyagokat, oda figyelek mit főzök/sütök, de az egyik kedvencem a kelt tészta. Nagyon nehezen tudok ellenállni annak, ami ebből készült. Bátran neki állok kelt tésztát csinálni, szeretem dagasztani, jó látni, ahogyan az alapanyagok összeolvadnak, megtelik levegővel és az élesztő dolgozik. 

Pogácsát már több alkalommal sütöttem teljes kiőrlésű lisztekből, amik nagyon jól sikerültek, viszont ha buktát, kalácsot csináltam ahhoz kellett a fehér búzaliszt.

A recepteket általában kenyérlisztből készítem (BL80) másabb vele dolgozni, tömörebb, ragacsosabb, de a végeredmény tökéletes.

A számomra legfinomabb buktát nagymamám készíti. Eldöntöttem én is olyat szeretnék csinálni, mint Ő. Elmentem hozzá megkérdeztem, hogyan csinálja. Felsorolta a hozzávalókat, de mint már rutinos kelt tészta gyúró, mindent érzésre csinál, méregetés nélkül. Nem kerültem közelebb a recepthez... Már sok tészta kikerült a kezem alól és minden alkalommal jobb és jobb és egyre jobban hasonlít ahhoz amilyen a nagymamámé. Igaz nem mindegy mihez készül a kelt tészta, mert más a kalács a bukta a fánk, de a kelesztés, a dagasztás. az idő, amit rá kell szánnunk ugyanaz.

Már én sem mérek semmit, tudom az arányokat, látom az állagot, és rászánom a sok időt, hogy szép levegős tésztát kapjunk.

A legfontosabb, hogy az élesztőnk szépen dolgozzon és a lehető legtovább dagasszuk, ha már úgy gondoljuk jó a tészta, még akkor is legalább 5 percig gyúrjuk tovább ;)

Recept hamarosan….

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr277549986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása