Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Alap hamburger házilag

2015. június 28. - nalka20

25.JPG

Volt szerencsénk beszerezni frissen vágott marhahúst a közeli tanyáról és elterveztük, hogy majd finom marharagut készítünk belőle. Majd egy délután pár barátunkat vártunk és hirtelen ötletből vezérelve kitaláltuk, csináljunk inkább hamburgert. Gyorsan végig gondoltuk van-e hozzá minden és neki is láttunk.

A végeredmény felülmúlt minden várakozást, a bucik tökéletesen puhák és finomak voltak, a húspogácsa pedig össze sem hasonlítható semmivel. Nem is tudom, vajon miből készülhetnek a boltiak... De ami biztos, időben nem sokkal tart tovább ezt elkészíteni, és ezt jó ízűen fogyasztja mindenki! Ami időigényesebb az a buci, de megéri a fáradozást.

Ez a recept első próbálkozás, egy alap recept. Igaz, hogy már ez így is szuper finom, de következő alkalommal szeretném még egyedibbé tenni valami különleges saját készítésű szósszal, a bucinál szeretném a fehér liszt egy részét valamivel kiváltani, a húspogácsát másképp ízesíteni.

Hozzávalók:

Buci (8db lett belőle)

  • 50 dkg finomliszt (BL80 kenyérlisztet használtam)
  • 2 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 1 kiskanál só
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 100 g natúr joghurt
  • 1 egész tojás
  • 1 tojássárgája a kenéshez és pici tej
  • 2-3 kanál olaj (olívát használtam)
  • szezámmag a tetejére

A tejet meglangyosítottam 1 kanál cukorral, belemorzsoltam az élesztőt (friss élesztőt használtam, de az instant is megfelel). Hagytam, hogy jól felfusson a tejben. A lisztet átszitáltam, a sóval, cukorral elkevertem, az egész tojást bele ütöttem, hozzáadtam az olajt és a joghurtot és a legvégén a felfutott élesztőt. Addig dagasztottam, míg szép sima tésztát kaptam, ami elvált a táltól. Ha ragad, akkor plusz liszttel, ha esetleg keményebb a tészta langyos tejjel lehet az állagán javítani. Legalább negyed óráig gyúrjuk, hogy jó levegős legyen, bátran nagy mozdulatokkal dolgozzuk meg a tésztát. Körbelisztezett tálban kb. fél-egy órára kelni hagytam, hogy a duplájára megnőjön. Mikor megkelt, 8 zsemlét formáztam belőle, amit sütőpapírral leterített sütőrácsra tettem. A zsemléket úgy formáztam, hogy a gombóc szélét húztam az aljának a közepe felé, közben a tenyeremben forgattam és addig csináltam ezt a körkörös mozdulatsort, míg szép kerek bucit kaptam.

h1.jpg

A megformázott tésztákat meleg helyre tettem még kelni legalább fél órát, utána lekentem őket a tojássárgájával, amihez pár csepp tejet adtam, hogy simább legyen, így könnyebb vele dolgozni. Végül megszórtam a szezámmaggal és 180 C fokra előmelegített sütőben sütöttem kb. 15-20 percig, míg szépen elkezdett barnulni.

h2.jpg

Hamburger húspogácsa

  • 1 kg darált marhahús (marhanyakból készítettem)
  • bors
  • kakukkfű
  • 2 tojás
  • 1 fej reszelt vöröshagyma

A húst közepes lyukú darálóval ledaráltam és jól összekevertem a hozzávalókkal, 1-2 órára hűtőbe tettem. Forróra melegített grill serpenyőben, zsiradék nélkül a pogácsákat többször megforgatva 6-8 percig sütöttem, majd egy szelet sajtot a tetejére téve további 1 percig sütöttem. A sütési idő attól függően variálható, ki mennyire szereti átsütve a húst. A húspogácsát a legvégén sóztam meg egy picit, de a fűszerek és a mustár, ketchup miatt nagyon kevés kell. Azért a végén került rá a só, hogy a hús ne eresszen levet. Ha mégis leveses lenne egy kis zsemlemorzsát hozzá keverve, felszívja azt.

h3.jpg

Összeállítás

  • szeletelt sajt
  • jégsaláta
  • paradicsom
  • vöröshagyma
  • mustár, ketchup
  • bacon

A plusz hozzávalók ízlés szerint variálhatóak, én most így állítottam össze:

A grill serpenyőben még mielőtt a húspogácsákat elkezdtem sütni pirítottam bacon szeleteket. Minden zsemléhez 2-vel számoltam.

A félbevágott bucikat a sütőbe tettem a rácsra és egy picit átmelegítettem, pirítottam őket (ezt a folyamatot nyugodtan lehet serpenyőben, vagy ha grillezünk, a grill rácson is megcsinálni).

A zsemle aljára nyomtam egy kis mustárt, ketchupot, rá a jégsaláta, a húspogácsa a sajttal, 2 szelet pirított bacon, egy szelet paradicsom, szeletelt vöröshagyma és a buci teteje. Egészségetekre :)

24.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr447580300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

görbén felfele néző 2015.06.30. 12:17:11

Gratulálok!
A nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik.
Amíg a 'hamburger' elnevezés mindent el nem özönlött,
görög steak-nek hívtuk.

nalka20 2015.07.02. 08:20:53

Köszönöm :) és az új infókat is ;)
süti beállítások módosítása