Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Mákos piskóta citrommázzal és meggyszósszal

2015. június 14. - nalka20

14.JPGA mák, a meggy és a citrom kitűnően harmonizál egymással.

A recept könnyű, a meggyszósz elhagyható, nélküle is isteni finom és egyszerű süti a mákos piskóta.

Hozzávalók:

  • 18 dkg kristálycukor
  • 12 dkg liszt
  • 6 db tojás
  • 3 evőkanál víz
  • 0,5 dl olaj (én olivát használtam)
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 6 dkg darált mák
  • 1 csomag vaníliás cukor

A citrommázhoz:

  • 20 dkg porcukor
  • 1 citrom kifacsart leve

 

A tojásokat ketté választottam, a sárgájával a cukrot habosra kevertem, míg ki nem fehéredik.

A tojásfehérjét kemény habbá vertem, ezt úgy szoktam ellenőrizni, hogy elkezdem fejre állítani a tálat és a hab meg sem mozdul.

A sárgájához hozzá kevertem a darált mákot, majd a liszt felét. Utána egy kis fehérje hab, hogy a lisztet könnyebb legyen bele dolgozni. Majd a liszt második fele és apránként hozzá kevertem nagy laza körkörös mozdulatokkal a tojáshabot, hogy ne törjön össze.

Kb 20*30as tepsibe tettem, amit előtte sütőpapírral béleltem ki. Én a sütőpapírt mindig bevizezem, majd jól kicsavarom és így a formát szépen ki lehet vele bélelni.

Előmelegített 180 C fokos sütőbe tettem, míg sül nem nyitottam ki min. 10-15 percig, mikor már látszik, hogy barnul tűpróbával szoktam ellenőrizni megsült-e. Ha kész a lekapcsolt sütőben még hagyom kicsit állni.

1.jpg

Amíg sült a piskóta elkészítettem a mázat.

A porcukrot és a citromlevet szép simára kevertem. Mikor a piskóta kihűlt szépen elkentem rajta, majd vékonyan, míg nem kötött meg, bevágtam a szeletek formáit, hogy utána ne törjön meg a máz.

Az öntethez egy edénybe öntöttem a meggybefőttet levét, a citromlével, a cukorral és elkezdtem forralni. Mikor forrt a keményítőt folytonos keverés mellett hozzá öntöttem és addig kevertem, míg szépen elkezdett sűrűsödni. A végén a meggyet hozzá öntöttem és pár percig így főztem tovább.

2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr727542970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása