Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Könnyű nyári ebéd

Cukkinis szűzpecsenye

2015. július 10. - nalka20

11.JPG

Az egyik cukkini kicsit nagyobbra nőtt a kertben, és tanakodtunk mi készüljön belőle. Gyakran készítek hirtelen ötletből egyszerű és finom ételeket. Ez is pont ilyen, pár hozzá való kell bele, a végeredmény pedig még azokkal is megkedvelteti a cukkinit, akik eddig nem igazán szerették.

A cukkini nem csak rántva, vagy töltve finom, több olyan egyszerű felhasználási módja is van, ami még finomabb is, mint az előbb említettek. Ez a recept is egy jó példa erre, nagyon jól párosítható húsokkal és más zöldségfélékkel, friss zöldfűszerekkel. A cukkini magába szívja a kellemes ízeket és levesességének köszönhetően a száraz húsok is szaftosak maradnak mellette.

Hozzávalók (2-3 főre)

  • 1 nagyobb sertés szűzpecsenye
  • 1 nagyobb cukkini (a boltokban ekkorát nem kapni, ezért 3-4 kisebb darabbal lehet számolni)
  • 3-4 db paradicsom
  • pár levél zsálya
  • kisebb csokor petrezselyemzöld
  • bors, házi ételízesítő (só)
  • pár szál metélőhagyma a tálaláshoz
  • olívaolaj

A húst megmostam, négy nagyobb darabba vágtam. Azért szeretem a nagyobbakat, mert a hús így nem szárad úgy ki. Házi ételízesítővel jól bedörzsöltem (ha nincs akkor sózom), megborsoztam (a frissen őröltet szeretem). Egy olyan serpenyőbe tettem, amit később a sütőbe is be lehet tenni. Pár kanálnyi olívaolajat felhevítettem benne, mikor forró lett, a húsokat bele tettem, mindkét oldalára kérget sütöttem. Ilyenkor mindig egy nehéz tállal lenyomom (most egy fém edénnyel) a húsokat, hogy ne ugorjanak úgy össze, hanem megtartsák a formájukat. Ha szépen megpirult mindkét oldala, kivettem a serpenyőből és az előzőleg megtisztított és felkockázott paradicsomot és cukkinit bele öntöttem a forró zsiradékkal teli serpenyőbe, megszórtam az apróra vágott zöldfűszerekkel és addig pároltam így a zöldségeket, míg szépen elkezdtek levet engedni és összeesni. A végén rátettem a hús szeleteket és 180 C fokos előmelegített sütőbe tettem. Addig sütöttem, míg a zöldségek és a hús megbarnult, átsült. Sütés közben egyszer a húsokat megfordítottam  és a zöldségeket is átforgattam.

A tálalásnál frissen vágott snidlinggel szórtam meg az elkészült ételt.

 sz3.jpg

sz4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr47615566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása