Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Mentás, meggyes, mascarpone krém kakaós piskótával

2015. július 08. - nalka20

29.jpgA friss meggy az egyik kedvenc gyümölcsöm süteményekhez. Nagyon finom zamatos az íze, a savanyúsága jól ellensúlyozható és remekül passzol édességekhez, de akár húsokhoz is.

A recept eredetileg tortának indult, de menet közben improvizáltam, mert elfogyott a zselatin… de utólag már tudom, nélküle is jó lett volna, mert ahogy lehűlt a krém jól összeállt.

Összességében gyors, finom és remek vendégváró.

Hozzávalók (10 tálkával lett):

Piskótához

  • 4 db tojás
  • 4 ek liszt
  • 4 ek cukor
  • 1 ek holland kakaópor
  • 1,5 ek víz

A tojásokat ketté választottam, külön tálba a sárgáját, külön tálba a fehérjét. A sárgáját habosra kevertem a cukorral, a végén hozzá kevertem a vizet és a kakaót is. A fehérjét kemény habbá vertem fel. A sárgájához a liszt felét és egy kis fehérje habot kevertem a végén elkevertem benne a maradék két kanál lisztet és a tojásfehérjét nagy és óvatos mozdulatokkal. Kilisztezett, kivajazott tortaformába öntöttem és 180 C fokra előmelegített sütőbe tettem. Tűpróbával ellenőriztem 15-20 perc után, hogy átsült-e.

ma1.jpg

Amíg a tészta sült addig elkészítettem a meggyes szószt hozzá.

  • kb fél kg magozott meggy
  • 3 ek cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3 db lapzselatin
  • kevés víz

A meggyet egy olyan tálba tettem, amiben lehet főzni, hozzáadtam a cukrot, és annyi vizet öntöttem hozzá, ami majdnem ellepte. Kb 15 percig kis lángon főztem, hogy a meggy elkezdjen puhulni és a lapzselatint még a meleg, de nem forró meggyhez kevertem. Hagytam kihűlni.

ma2.jpg

A meggyhez és a mascarponehoz is jó társ a menta, ezért készítettem hozzá egy egyszerű mentaszószt.

  • nagy marék mosott friss mentalevél
  • 2-3 kiskanál kristálycukor
  • pár csepp citromlé
  • esetleg egy kis víz, ha nem elég híg

A hozzávalókat összeturmixoltam és kész is a mentás szósz.

A mascarpone krém is rendkívül egyszerű és gyors, megállja a helyét bármilyen gyümölccsel párosítva, piskóta nélküli pohárkrémként is.

  • 500 gramm mascarpone
  • 200 ml habtejszín (mindig nézzük meg, kell-e hozzá habfixáló, mert vannak olyan tejszínek amihez pluszban kell és nélküle folyós lesz)
  • fél citrom leve
  • pár csepp vanília aroma
  • 1-2 csomag vaníliás cukor
  • 4-5 ek cukor

A habtejszínt keményre kevertem és a többi hozzávalóval összekevertem. Eredetileg szerettem volna zselatinnal megkeményíteni, de elfogyott, ezért lett kis tálkákba összeállítva az egész, de reggelre úgy megdermedt, hogy el lehetett volna tortaformában is készíteni. De ha biztosra akarunk menni, akkor 2-3 db lapzselatint tehetünk hozzá.

ma3.jpg

A tál aljába meggyszószt tettem, majd rá a kis téglákra vágott piskóta, még egy kis meggy, mascarpone, menta, mascarpone és a tetejére friss meggyszemek. A kis tálakat miután összeállítottam hűtőbe tettem egy éjszakára így az ízek jól összeértek. A meggy megkocsonyásodott, a piskóta egyáltalán nem szívta fel a meggy levét. Viszont, ha a mentaszószt szép üde zölden szeretnénk látni, akkor azt frissen tegyük hozzá, mert egy éjszaka alatt nekem megsötétedett. de az íze szuper volt. Ez egy igazi nyári frissítő desszert :)

ma4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr247611308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása