Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Túrótorta

2015. június 22. - nalka20

23.JPG

Most hétvégén készítettem el ezt a tortát. Nagyon gyors, kiadós, lakató és igazán finom. A ribizli saját termés, már rég elterveztem, hogy finom túrótorta fog belőle készülni. Az összes hozzá való már rám várt, de nem volt időm napközben elkészíteni, így este 8 után álltam neki és fél 10-re kész is volt, úgy hogy közben időztem mással is. :) Úgyhogy ez tényleg gyorsan elkészül, de ha még ennyi időnk sincsen, akkor a piskóta helyett lehet babapiskóta az aljára és akkor több időt spórolunk.

Hozzávalók:

Piskóta:

  • 4 egész tojás
  • 4 kanál liszt
  • 4 kanál kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor

Krém:

  • 500 gramm túró
  • 6 dl habtejszín (minél magasabb zsírtartalom annál jobb)
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2 citrom reszelt héja
  • 2 csomag zselatin
  • gyümölcs ízlés szerint

A piskótát mindig így készítem, ez a bevált, finom és a leggyorsabb. Az arányok változtathatóak egyszerűen, a tojások számától függően, és ízlés szerint kakaóval ízesíthető.

A tojásokat szétválasztom, külön tálba a sárgája, külön tálba a fehérje. A sárgájához adom a kristálycukrot és vaníliáscukrot, majd habosra keverem őket, addig míg szépen kifehéredik a tojás. A fehérjéből nagyon kemény habot keverek. A cukros tojássárgájához adom a lisztet, hogy könnyebb legyen keverni a fehérjéből is kiveszek hozzá egy kicsit. Végül az összes fehérjével, összekeverem, laza, nagy, mozdulatokkal, hogy a hab kevésbé törjön össze. A tortaformát kivajazom, kilisztezem, majd a tésztával együtt 180 Cfokfra előmelegített sütőbe teszem. Addig sütöm, míg szépen elkezd barnulni. A sütőt legalább 10-15 percig ne nyissuk ki, mert a piskóta összeesik.

turo1.jpg

turo2.jpg

A krémhez a túrót villával áttöröm, hozzáadom a cukrot, citromhéjat, jól összekeverem. A tejszínhabot nagyon keményre felverem, majd a túróhoz adom és óvatosan összekeverem. Utána elkeverem benne a gyümölcsöket. Én friss ribizlit és málnát raktam bele. A zselatint meleg vízben feloldottam, mikor már kihűlt a gyümölcsös túrókrémhez kevertem, és a hideg piskóta tetejére kentem. A formából nem vettem ki a piskótát, hogy a krémet is megtartsa majd a tortaforma oldala. A tetejét megszórta sok-sok ribizlivel és éjjelre hűtőbe tettem, de elég 3-4 óra is, hogy összeálljon.

turo4.jpg

turo5.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr867565862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása