Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Citromos kókuszkarika

2016. január 14. - nalka20

20160110-aaa_8113.jpg

Hosszabb kihagyás után, ismét hoztam egy újabb receptet. Sok volt a szünet, az ünnepek alatt mindig akadt valami elfoglaltság, és az írásra már nem maradt idő, most sikerül újra formába lendülni. Új év, új tervek, újult energiák! Persze az elmúlt hetekben is, folyamatosan sürögtem- forogtam a konyhában, sok-sok új finom recept vár a megírására.

Ez a kis kókuszos finomság, pillanatok alatt elkészül, és a segítségünkre lehetnek a kisebbek is, mert nagyon egyszerű munkafolyamatokból áll. Vendégvárónak is tökéletes, több napig eláll, és azok is bátran elkészíthetik, akik nem annyira jártasak a sütés rejtelmeiben, mert csak össze kell gyúrni a hozzávalókat és kész is. A végeredmény egy savanykás ízvilágú teasütemény, amit a kis kókuszdarabkák omlóssá és porhanyóssá tesznek.

Hozzávalók

  • 25 dkg liszt (átszitálva)
  • 15 dkg vaj
  • 6 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom leve és héja
  • 4 tojás sárgája
  • 12 dkg kókuszreszelék

Tetejére

  • 1 kanál kristálycukor
  • 2 kanál kókuszreszelék
  • 1 tojás fehérje

A kókuszt zsiradék nélkül megpirítottam, épphogy elkezdett barnulni. A lisztet átszitáltam, a porcukrot a vaníliáscukorral összekevertem, és az összes hozzávalót összegyúrtam, puha krémes állagú tésztát kaptam. Nyomózsákba töltöttem és a nagylukú kinyomóval karikákat formáztam. (Ha ehhez nincsen kedvünk, mert ez kicsit macerásabb, akkor nyugodtan csinálhatunk kis gombócokat amit szétlapítunk .)

page_1.jpg

Sütőpapírral bélelt tepsire tettem és 180 C fokra előmelegített sütőben kb. 10 percig sütöttem, míg elkezdett barnulni a széle. Amíg sült egy tojás fehérjéjét kézzel közepesen keményre felvertem és a forró sütőből kivett karikákat megkentem a fehérjehabbal és belemártottam a cukorral összekevert kókuszreszelékkel. 120 C fokos sütőben további 2 percig sütöttem, hogy a tojásfehérje rászáradjon.

Ha kihűlt, már fogyaszthatjuk is. :)20160110-aaa_8090.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr678272104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása