Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Sárgabarckos süti

2015. július 13. - nalka20

17.JPG

A sárgabarackból nem csak lekvár, hanem nagyon finom süti és készíthető. Az állaga nagyon jól megmarad hő hatására és az ízek is fokozódnak benne. Ez a recept is könnyen elkészíthető és igazi kellemes gyümölcsös íze van, nekem nem telhet el nyár olyan édesség nélkül amiben ne lenne sárgabarack.

Készítés közben kis kezek is segítségemre voltak, mama kérdezte tőlünk mi készül, a válasz ez volt: Marci barackos sütije :)

Hozzávalók

  • 4 tojás
  • 20 dkg finomliszt
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 1 kiskanál sütőpor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 13 dkg cukor
  • 20 dkg margarin
  • kb. 0,5 kg sárgabarack
  • pár kanál cukor őrölt fahéjjal össze keverve
  • 1 citrom reszelt héja
  • barnacukor a szóráshoz

A tojásokat ketté választottam, a fehérjét és sárgáját külön tálba tettem. A sárgáját kikevertem a kristálycukorral és vaníliás cukorral, utána a margarint belemorzsoltam és avval is habosra kevertem. Minél tovább keverjük, annál habosabb és könnyebb lesz. A fehérjét kemény habbá vertem fel. Az átszitált lisztet összekevertem a kókuszreszelékkel, sütőporral és citromhéjjal. A habos tojássárgájához a lisztes keverék felét elkezdtem hozzá keverni egy kis fehérjével, hogy könnyebb legyen. Majd a maradék liszttel és fehérjével óvatosan simára kevertem.

Egy kisebb tepsit kibéleltem sütőpapírral és a tésztát bele simítottam. (A sütőpapírt mindig bevizezem, jól kinyomom belőle és nedvesen simítom a sütőformába, így a sarkokba is szépen belesimul a papír, könnyű kibélelni a formát.) A tészta állaga elég ragacsos és sűrű lett. Kevés cukrot összekevertem fahájjal (bátran rakjunk bele fahéjat) és az előzőleg megmosott, kimagozott barack egyik felét bele mártottam, majd finoman a tésztába nyomtam. Mikor az összes barackot rátettem, megszórtam barnacukorral, ettől finom ropogós, édes réteg lesz a süti tetején.

180 C fokos előmelegített sütőbe tettem, kb. 20 percig sütöttem. Amikor szépen barnult és a barack még nem kezdett el nagyon pirulni, tűvel ellenőriztem, hogy átsült-e.

Tálalásnál saját készítésű sárgabaracklekvárt kínáltam hozzá.

b1.jpg

b2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr37626110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása