Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Mézeskalács

2015. december 02. - nalka20

aaa_3452-1.jpg

Nincsen karácsony mézeskalács nélkül. Nem csak finom, hanem gyönyörűen mutat a karácsonyfán, koszorún, és az ügyes kezűek házat, gyertyatartót is csinálhatnak belőle. Az igazság, én csak édességnek és a fára fellógatva dísznek szoktam készíteni. Több receptet kipróbáltam, mire ezt kikísérleteztem. Nekem ez vált be a legjobban, a fogunk nem törik bele, de nem is porlad szét a kezünkben.  Olyan, mint egy finom roppanós keksz és a sütőből kiszabaduló illat rögtön ünnepi hangulatot varázsol a házban. Sokan nem mernek neki állni, mert félnek, hogy túl kemény lesz, de nem kell, ezt a receptet bátran ki lehet próbálni. A tészta nagyon hamar elkészül, a díszítéssel lehet több időt eltölteni, de egy egyszerű mintával is fel lehet dobni a mézeskalácsokat, nem muszáj csipkéket írni rá, hogy szép legyen.

Hozzávalók

  • 40 dkg süteményliszt (jó a hagyományos búzaliszt is, de mindig szitáljuk át)
  • 12 dkg porcukor
  • 1 egész tojás+1 sárgája
  • 17 dkg méz (kb. 5 evőkanál méz)
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 7 dkg vaj
  • 2 mokkáskanál mézeskalács fűszerkeverék
  • 1 csapott mokkáskanál gyömbér
  • 1 csapott mokkáskanál fahéj
  • 1 teáskanál kakaó (szép világos barna színe lesz)

A lisztet, cukrot, kakaót, fűszereket, szódabikarbónát összekevertem, belemorzsoltam a puha vajat. A mézet üveggel együtt bele tettem meleg vízbe, így a melegítettem fel kb. 50 C fokosra, amit hozzáadtam a lisztes keverékhez a tojással együtt. Puha tésztát gyúrtam belőle, minél tovább dolgozunk a tésztán annál simább és homogénebb lesz, ha nem akar összeállni, vajjal lehet még lágyítani. Amíg a sütő felmelegedett, a tésztát hűtőbe tettem (most, hogy már hideg van kint én csak kiteszem a teraszra hűlni).

1mezi.jpg

Az egyik nagyáruházban vettem pár éve egy nagy adag mézeskalácsformát, szebbnél szebbek vannak benne, minden, ami a karácsonyhoz kapcsolódik, karácsonyfa, csillag, hóember, szarvas.... Ezekkel igazán változatossá lehet tenni a sütiket, mindenki kedvére válogathat belőle.

A tésztát kb.  3-4 mm vastagra nyújtottam, ami a szaggatásból maradt mindig újragyúrtam és nyújtottam így nem veszett kárba semmi tészta. 190 C fokra előmelegített sütőbe tettem, pár perc alatt elkészült, akkor vettem ki, amikor a széle elkezdett barnulni. Miután kihűlt díszítettem.

2mezi.jpg

Író

  • 1 tojás fehérje
  • 15 dkg porcukor
  • 1 citrom leve

A tojásfehérjét nagyon kemény habbá vertem fel, közben a porcukrot elkevertem a citrom levél, olyan állagú lett, mint amikor cukormázat készítünk. Egy edényben a cukros citromos masszát felforrósítottam, majd lassan a tojásfehérjéhez öntöttem úgy, hogy a habot közben folyamatosan kevertem. Szép fényes, közepesen folyós masszát kaptam. Ezt egy zacskóba töltöttem, aminek a végét kiböktem, vagy nagyon picit le is lehet vágni a végéből. Így díszítettem fel egyenként a mézeskalácsokat. A kész mézeskalácsokat 60 C fokos sütőbe tettem pár percre száradni, hogy a hab ne legyen ragacsos.

Nem olyan bonyolult az írókázás, igazán szép mézeskalácsokat készíthetünk akkor is ha csak egyszerű mintákat csinálunk rá, és különböző cukrokkal is fel lehet dobni, így garantáltan oda lesznek érte a gyerekek is. Ha valaki nem akar tojásfehérjés írót készíteni, a boltokban lehet kapni szuper cukormázakat, színeset és fehéret is, amivel bárki könnyen dekorálhat.

20151126-aaa_3198.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr488134312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása