Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Fonott kakaós kalács

2015. június 19. - nalka20

aaa_7843.JPG

Erről a kalácsról nem készültek lépésről lépésre képek, csak a végéről.Nagyon finom vajjal, lekvárral, de csak magában fogyasztva is. És nagyon sokáig puha marad, bár nálunk pillanatok alatt elfogyott.

Hozzávalók:

  • 3 dl tej
  • 50 dkg liszt
  • 4 dkg friss élesztő
  • 5 ek cukor
  • 1 késhegynyi só
  • 1 dl olaj
  • 2 ek kakaó
  • 1 tojás sárgája+1 egész tojás
  • 1 tojás a lekenéshez
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csomag vaníliás cukor

 

A tejbe belekeverek 1 evőkanál cukrot. (Sokszor használok nyírfacukrot, de az élesztő felfuttatásához nem jó, ahhoz a legjobb a sima kristálycukor.)A cukros tejet meglangyosítom, majd belemorzsolom az élesztőt.

Amíg az élesztő felfut, a lisztet átszitálom, hozzáadom a maradék cukrot és vaníliás cukrot, a késhegynyi sót, elkeverem benne. Krátert csinálok, bele teszem a tojás sárgáját és az egész tojást, a citrom reszelt héját, az olajt. Ha kész az élesztő beleöntöm és elkezdem gyúrni. Először nagyon ragacsos, de ha összeáll a tészta könnyen lehet vele dolgozni. Az elején, ha ragad ne ijedjünk meg nem kell rögtön hozzá liszt, mert akkor nagyon kemény lehet a tészta. Legalább 10-15 percig dagasztjuk, ha már szép sima és levegős a tészta lefedjük és legalább a duplájára kelesztjük. Az edény oldalát és a tésztát megszórom liszttel, hogy ne ragadjon a tálhoz.

Ha megkelt a tésztát 3 felé osztom. A kakaót egy kis vízzel elkeverem és a tészta egyik részéhez keverem. Nem baj, ha nem lesz teljesen kakaós a tészta, mert így szép márványos lesz majd.

A 3 egyforma részből rudakat sodortam és összefontam őket. Cserépedényt használtam a sütéshez, nagyon szépen egyenletesen sül benne minden. Kivajaztam és bele tettem a fonott tésztát, amit a tojás sárgájával megkentem, majd így is hagytam még kelni legalább fél órát.

Előmelegített 180 cfokos sütőbe sütöttem míg aranybarnára sült.

fkalacs.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr287558036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása