Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Epres- rebarbarás panna cotta

2016. május 16. - nalka20

20160513-aaa_5691-3.jpg

A kertünkben szépen megerősödött a rebarbara, és bár még sok levelet nem hozott, de olyan zsenge szárai lettek, hogy nem tudtam neki ellenállni, csinálni kellett belőle valami édességet.

A panna cotta az egyik kedvenc desszertem, így adta magát, hogy most a rebarbarával párosítsam ezt a finomságot.A rebarbaránk nem volt sok, de volt itthon eper is, ez a gyümölcs illik hozzá a legjobban, már előre éreztem a különleges ízeket, ami ebből fog születni.

Igazi könnyű, üde, hűsítő finomság, aminek az ízei tökéletes harmóniában vannak egymással.

Az elkészítése ennek sem túl bonyolult, nem időigényes, ami ugye a gyerekek mellett elengedhetetlen, viszont garantált siker, mutatós és isteni :)

Hozzávalók:

Rebarbarás epres zseléhez:

  • 3-4 szár rebarbara
  • 15 dkg eper
  • 3 dl víz
  • fél citrom leve
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg kristálycukor
  • 20 gramm zselatin, vagy egy csomag lapzselatin

Panna cotta:

  • 1 dl tej
  • 4 dl habtejszín (minimum 30% zsírtartalmú)
  • 1 csomag lapzselatin (én mindig kicsit többet használok, hogy biztosan megdermedjen )
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 mokkáskanálnyi vanília kivonat
  • 8 dkg porcukor

Először a rebarbarás zselét készítettem el, mert ennek meg kell dermedni és utána kerül rá a panna cotta.

A rebarbara száráról lehúztam a hártyás részt, apró darabokra vágtam az eperrel együtt és a vízzel, cukrokkal, citrom lével pár percet főztem, amíg puha nem lett. Utána egy szűrőn kanál segítségével átpasszíroztam, felforraltam és a forró, de tűzről levett rebarbarás léhez öntöttem a zselatinport. Kicsit hagytam hűlni, addig a kis tálkákat kiolajoztam, hogy ne ragadjon bele. (Nekem mégis picit nehezebben jött ki, késsel a szélét fellazítottam és utána már nem volt gond). A tálkák negyedéig töltöttem a rebarbarás zselét, hűtőbe tettem, hogy megszilárduljon, addig elkészítettem a panna cottát.

eper.jpg

A tejet, tejszínt, cukrokat vaníliát, felforraltam. Addig a lapzselatint vízbe áztattam, majd pár perc után jól kinyomkodva azt a forró tejszínes krémbe tettem, addig kevertem, míg elolvadt. A megdermedt zselére öntöttem és az egészet hűtőbe tettem. 1 óra alatt tökéletes állagú lett.

20160513-aaa_5697.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr548723292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borbélyné M. Edit 2016.05.16. 21:45:50

Annyira jól néz ki! Meg fogom próbálni!

nalka20 2016.05.16. 21:56:19

@Borbélyné M. Edit: És az íze is szuper! :) Remélem Nálatok is siker lesz!
süti beállítások módosítása