Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Villámgyors karácsonyi keksz

2015. december 07. - nalka20

aaa_4458-1.jpg 

Sokszor próbálkoztam kekszek készítésével, több- kevesebb sikerrel. Ennek is, mint sok más édességnek, ételnek a titka, a jó minőségű vaj, és a jó minőségű alapanyagok. Nem szabad sajnálni rá a plusz pár száz forintot, mert ettől lesz igazán finom. Ez egy igazán omlós, ízletes keksz, amit a gyümölcs és csoki darabkák tesznek igazán izgalmassá. Amellett, hogy finom, roppant egyszerű is, és most, hogy közelednek az ünnepek, remek ajándék lehet. Nálam mindig van valami saját készítésű finomság a csomagokban, amibe szívemet, lelkemet beleadtam. Az elkészítésében nyugodtan segédkezhetnek a kisebbek is, olyan a tésztája, mint a gyurma, biztosan élvezni fogják, hogy alkothatnak belőle és a végeredményt még meg is ehetik.

Hozzávalók

(2 nagy tepsivel lett, érdemes ekkora adagot készíteni, mert pillanatok alatt elfogy :) )

  • 40 dkg süteményliszt
  • 17 dkg vaj
  • 17 dkg porcukor
  • 17 dkg aszalt meggy (házi készítésű, könnyel elkészíthetjük magunk, sokkal ízletesebb és szaftosabb, mint a bolti)
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 nagy narancs héja és leve
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 teáskanál fahéj
  • 1 teáskanál kakaópor

A lisztben elkevertem a sütőport és bele morzsoltam a puha vajat, majd az összes hozzávalót bele öntöttem. Puha, krémes tésztát gyúrtam belőle, az állaga a kókuszgolyóéhoz hasonló. Kis golyókat gyúrtam, amit a tenyeremmel szétlapítottam, és sütőpapírral bélelt tepsire tettem. A formának nem kell tökéletesen szimmetrikusnak lenni, jól áll neki a rusztikusság. 190 C fokra előmelegített sütőbe tettem, 10-15 perc alatt megsült. Mikor kivettem nagyon puha volt, és ahogy hűlt, úgy lett igazi omlós keksz állaga.

1keksz.jpg

Lehet kapni kis zacskókat, amibe ízlésesen bele tudjuk halmozni, de egy celofánba csomagolva is tökéletes ajándék. Az én kedvencem, ha csak egy szép szalaggal át van kötve. :)

aaa_4385-1.jpg

 aaa_4440-1.jpg

aaa_4448-2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr718145966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása