Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Olívás- rozsos házi cipó paradicsommal

2015. szeptember 16. - nalka20

aaa_3068.JPG

A kenyérsütés mindig is csábított, szeretem a finomabbnál finomabb kenyérféléket, lehet az teljes kiőrlésű, sok maggal vagy hagyományos kovászos kenyér. Az otthoni kenyérkészítéstől sokan idegenkednek, de ha szeretünk kísérletezni és nem tántorít el minket egy-egy sűrűbbre sikerült cipó, akkor mindenképpen süssünk magunknak otthon ilyen finomságokat. A variációk tárháza végtelen, ki mit szeret avval bolondíthatja meg, a zöldfűszereken át a hagymáig minden passzol hozzá. Ami nagyon fontos jó minőségű alapanyagot használjunk, és bátran készítsünk a fehéren kívül egészségesebb lisztekből is.

A mostani recept egy könnyű cipó, igaz, hogy sokat kell dagasztani (szerintem a jó kenyérhez ez elengedhetetlen) de azon kívül semmi bonyolult nincsen benne :) A feltét pedig amilyen egyszerű olyan finom. Nekünk egy vacsorára elfogyott az egész, igazi remek vendégváró és garantáltan mindenki imádni fogja!

Hozzávalók:

  • 20 dkg fehér kenyérliszt
  • 10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 2 dkg friss élesztő
  • 0,5 dl olívaolaj
  • 1 csipet cukor
  • 1 teáskanál só
  • 1 kiskanál 10%-os ecet
  • 1,5 dl langyos víz
  • 6-6 szem zöld és fekete olivabogyó
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kiskanál szárított, morzsolt oregánó

Langyos liszttel dolgoztam, ezt úgy értem el, hogy a sütőt 40 C fokra felmelegítettem és a lisztet tálban pár percre betettem melegedni. Ezután a sót, cukrot elkevertem a lisztben, hozzáadtam a vizet, olajat, ecetet, belemorzsoltam az élesztőt és összegyúrtam. Az állaga elsőre ragacsos, de ne tegyünk hozzá több lisztet, mert akkor nagyon kemény lesz, gyúrás alatt a sikér kioldódásával elmúlik ez az állag, addig dagasztottam, amíg ruganyos nem lett (bő 10 perc), és fél órát kelni hagytam. Miután a tészta megkelt, az apróra vágott olajbogyót, fokhagymát, oregánót belegyúrtam. Az olajbogyótól ismét ragacsos lett, ezért megint addig dagasztottam, míg kisimult a tészta. Újabb fél órát kelesztettem, de közben a cserépedényt betettem a 200 C fokos sütőbe melegedni. Ha cserépedényben készítünk kenyeret mindig melegítsük fel a tálat, mert így biztosan átsül az alja és az is fonom ropogós lesz. A forró tálba óvatosan tettem bele a kelt kenyértésztát, a tetejére ollóval kereszt formát csíptem és megspricceltem vízzel a cipót és a tál szélét. Gyorsan kell dolgozni, hogy össze ne essen a tészta. Előmelegített sütőbe tettem a tálat lefedve, így sütöttem 200 C fokon fél órát, majd a tetejét levettem megspricceltem vízzel és addig sütöttem fedő nélkül még szép barnára sült a kenyér. A cserépedényt nem liszteztem be, és a cipót így is gyönyörűen ki tudtam belőle emelni. A sütőbe felesleges vizet tenni a kenyér így is tökéletesen ropogós lesz a cserépnek köszönhetően. A tésztája finom puha omlós lett, az olajbogyó és a kis fokhagyma darabok megbolondították a héja pedig roppanós.

1_4.jpg

2_2.jpg

Feltétnek egy könnyű, egyszerű és gyors paradicsom került.

Hozzávalók

  • 5-6 db paradicsom
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 2-3 szál bazsalikom
  • olívaolaj

A paradicsomot megmostam, kis darabokba vágtam, megszórtam az apróra vágott fokhagymával és bazsalikommal, majd meglocsoltam extra szűz olívaolajjal. A friss bazsalikom finom üdeséget ad az egész ételnek. Kenyérre halmozva pillanatok alatt elfogyott az egész!

3_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr947793788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása