Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Tökös-túrós quiche

2015. július 23. - nalka20

22.JPG

Szerencsére az idén is szép számmal nőnek a tökök a kertben, csak ilyenkor jön a kérdés, hogy megint mit együnk belőle, hiszen nem olyan régen volt tökfőzeléket… Ötletelünk, próbálkozunk és így született meg ez a recept is. A tészta egy nagyon egyszerű, de annál több lehetőséget magában rejtő francia quiche (kis). A töltelék a fantáziánkra van bízva, bármilyen zöldség, hús passzol hozzá. De most az aktuális nyári zöldség került bele a főzőtök, sok-sok kaporral, túróval és feta sajttal.

A végeredmény egy kellemes könnyű nyári ízkavalkád.

Tészta hozzávalói:

  • 20 dkg finomliszt
  • 10 dkg vaj (én most margarinnal készítettem, de a vaj az igazi alapja)
  • kb fél dl hideg víz
  • 1 tojás sárgája
  • kiskanál só

A lisztet átszitáltam, a vajat bele morzsoltam és a tojással, sóval elkezdtem gyúrni. Annyi vizet öntöttem hozzá, hogy a tészta összeálljon, de ne legyen ragacsos. Ha összeállt fóliába tekerve hűtőbe tettem, amíg a tölteléket elkészítettem.

t1_1.jpg

Töltelék:

  • közepes méretű főzőtök
  • 250 gramm túró
  • 200 gramm feta sajt
  • nagy csokor kapor
  • kevés só, bors
  • 1 db tojás

Tetejére:

  • 1 db tojás
  • kb 10 dkg reszelt sajt
  • 3-4 kanál tejföl

A tököt megtisztítottam, és legyalultam, a kaprot apróra vágtam. A tököt besóztam és állni hagytam, amíg a túrót, sajtot, tojást, kaprot összekevertem. Mikor a tök levet eresztett jól kinyomkodtam és a túrós krémbe keverte.

t2_1.jpg

Közben a tésztát elősütöttem.

A hűtőből kivett tésztát vékonyra nyújtottam és egy kivajazott cserépedénybe tettem (ami alkalmas pite sütésekre is). A széle érjen föl a tál oldalára én ott picit visszahajtottam, hogy vastagabb fala legyen. Sütőpapírral kibéleltem és rizst öntöttem bele, hogy ne púposodjon fel, de ezt kihagyhatjuk, akkor viszont böködjük meg hústűvel, hogy a levegő ki tudjon jönni a tészta alól. 180 C fokra előmelegített sütőbe tettem és kb. 10 percig sütöttem, de csak annyira, hogy kezdjen színe lenni, hogy majd a tök ne áztassa el a tésztát. A sütés ¾-énél kivettem belőle a rizst, hogy az alja is jobban süljön.

t3.jpg

Mikor elkészült, kihűlt a tészta a tölteléket bele töltöttem és a tetejére kentem az előzőleg összekevert sajtot, tejfölt és tojást.

Vissza tettem a meleg sütőbe és addig sütöttem míg szép barna lett a teteje.

t4.jpg

A tészta nem ázott át, az elején több leve volt, de ahogy hagytuk hűlni egyre jobban összeállt a töltelék. A cserépedényből könnyen ki lehetett venni a quiche-t, és hidegen fogyasztva is laktató finom étel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr867648606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása