Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Rebarbara, vanília, eper és a torta

2015. június 25. - nalka20

r37.JPG

A kertünkbe tavaly ültettünk rebarbarát, de idén készítettem belőle először süteményt. Pedig egészséges és nagyon finom növény, magas a C-A-K és B vitamin tartama, nagyon kevés szénhidrátot és kalóriát tartalmaz. A növény gyorsan nagyra nő, a szárát használjuk fel, és ha levágtunk egyet, gyorsan hozza az újat. Előnye, hogy tavasszal már hozza a friss hajtásait és feltölthetjük belőle a tél folyamán lemerült vitaminkészletünket.

Nyersen fogyasztva az íze savanykás, de utóízként a rebarbara kellemes és markáns íze jelenik meg. Süteményeknél ezt a savanyú ízt cukorral lehet ellensúlyozni, de bátran lehet használni természetes édesítőket hozzá. Rebarbara kompótot/jamet készítve jelenik meg igazán a különleges és egyedi íze. Hő hatására hamar levet ereszt és megpuhul, ezért ne sokáig tegyük ki magas hőnek.

Ez a sütemény kicsit időigényesebb a több összetevő miatt, de nem bonyolult. És a végeredmény kárpótol, igazi különlegességet tálalhatunk majd vendégeink elé, amivel biztosan megszerettetjük a rebarbarát.

Hozzávalók:

Tészta:

  • 25 dkg finomliszt
  • 13 dkg vaj/margarin
  • 8 dkg cukor
  • 1 tojássárgája
  • 1 csipet só
  • 1-2 ek víz(amennyit felvesz)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja

A lisztet átszitáltam egy tálba, belemorzsoltam a puha vajat, hozzáadtam a cukrot, sót, citromhéjat és a végén a tojássárgáját, a vizet. Addig gyúrtam, míg a linzertésztához hasonló állagú puha és sima tésztát kaptam. Fóliába csomagolva hűtőbe tettem, amíg a krémeket elkészítettem.

reba1.jpg

Vanília krém:

  • 2,5 dl tej
  • 6 dkg cukor
  • 2 tojássárgája
  • 2 csomag vaníliáscukor
  • 1 mk vanília aroma (ilyen aromát szinte már bármelyik nagyobb üzletben lehet kapni, igazi vaníliás ízt ad a süteményeknek és nagyon kevés kell belőle)
  • 2,5 dkg finomliszt

Vanília krémet mindig magam szeretek készíteni, pudingpor nélkül. Sok receptnél szerepel a puding, de nem sokkal tart tovább, ha magunk csináljuk hozzáadott mesterséges anyagok nélkül. És sokkal finomabb is lesz :)

A lisztet a tojások sárgájával és kevés tejjel simára kevertem. Egy másik tálban elkezdtem melegíteni a maradék tejet a vaníliáscukorral és aromával. Amikor felforrt a tej, folytonos kevergetés mellett hozzáadtam a lisztes tejes tojásokat és addig főztem, míg elkezdett sűrűsödni. Ha kész hideg vízben szoktam hűteni, és többször átkeverem, hogy ne bőrösödjön meg a teteje.

reba5.jpg

Amíg ez hűlt a rebarbara krémet is elkészítettem.

Rebarbarás krém:

  • kb 5-7 dkg rebarbara megtisztítva
  • 4 dkg cukor (nyírfacukrot használtam)
  • 2 csomag vaníliáscukor
  • 1 mk vanília aroma
  • kevés víz

A rebarbarát meghámoztam, a külső vékony szálréteget lehúztam és apró darabokra vágtam.

Annyi vízzel öntöttem fel, hogy majdnem ellepje és hozzáadtam a cukrot, vaníliát és egyszer átforraltam. Nagyon hamar megpuhul és plusz levet ereszt, vigyázzunk, hogy ne főzzük túl. Az íze meglepő a nyers savanykás íz után, de az biztos, hogy mindenki bele szeret és legszívesebben az egészet rögtön megennénk.

Ezt is betettem vízbe hűlni.

reba3.jpg

A kihűlt rebarbarát beleöntöttem egy szűrőbe és jól kinyomkodtam a levét, ez kell majd a zseléhez a tetejére. A megmaradt rebarbarát pedig simára összeturmixoltam.

reba4.jpg

Amíg a krémek hűltek, a lehűlt tésztát kör alakúra nyújtottam, akkorára hogy, a tortaformát teljesen kitöltse majd. A formát előtte kivajaztam, kiliszteztem, és minden kis recébe jól belenyomkodtam, hogy ha megsült szépen megtartsa a formáját és a krémeket.

A tésztára ráhelyeztem egy sütőpapírt és teleöntöttem rizzsel, hogy sütés közben ne púposodjon fel, így megtartva a formáját. Előmelegített 180 C fokos sütőbe tettem és addig sütöttem míg szépen elkezdett barnulni. Mikor a széle már barnult a rizst kivettem belőle, hogy a belseje is biztosan átsüljön. Tűvel ellenőriztem, hogy jó-e.

reba2.jpg

A kihűlt tésztát megkentem a rebarbarás krémmel, utána a vanília krémmel, majd a tetejét vékonyra szeletelt eperrel raktam tele. A legvégén a rebarbarás zselatinnal öntöttem le.

Rebarbarás zselatin:

  • a rebarbara kompót leve
  • 2 kanál zselatin (lehet zselatin fix is)

A kompót levét felmelegítettem, és addig kevertem benne a zselatint, míg elolvadt. Amikor elkezdett húlni, a torta tetejére öntöttem.

reba6.jpg

Lehetőség szerint a tortát ne tegyük azonnal hűtőbe, hogy a linzerszerű tészta meg tudjon puhulni.

reba7.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr67571100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása