Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Cseresznyeszezon: kakaós- piskótás- cseresznyés finomság

2016. június 05. - nalka20

20160605-aaa_9413.jpg

Végre a cseresznyefák roskadásig vannak a finom édes gyümölccsel, és mielőtt a madarak is megdézsmálják a fát, sütni is kellett belőle valami finomat. Gyerekek mellett ugye időből nem a legtöbb van, így mindig próbálok valami egyszerű süteményt készíteni, ami biztosan ízleni fog nekik is és a segédkezésbe is be lehet vonni őket. Ez a recept is tuti befutó, egyedül a cseresznye magozása macerásabb, de azután pillanatok alatt elkészül.

Hozzávalók

  • 6 egész tojás
  • 6 evőkanál cukor (én most aranybarna cukorból készítettem)
  • 5 evőkanál liszt átszitálva
  • 1 evőkanál kakakópor átszitálva
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • fél mokkáskanál sütőpor
  • 3 evőkanál víz
  • 1 kg magozott cseresznye

A cseresznyét kimagoztam, lecsepegtettem, így a nedvességéből elég sokat veszített,és a tészta egyáltalán nem ázott el.

A tojásokat szétválasztottam, külön tálba a fehérjét és a sárgáját. Tulajdonképpen piskótát készítettem, csak kakaót és egy pici sütőport tettem hozzá.

A sárgáját a 6 evőkanál cukorral és vaníliáscukorral habosra kevertem, a fehérjéből kemény habot vertem. A cukros tojássárgás masszába szitáltam a lisztet, kakaót és sütőport. Mielőtt teljesen elvegyültek volna az alapanyagok a kemény fehérjehabot is hozzáadtam és így kevertem simára. Mikor a tojásfehérje belekerül mindig óvatosan, nagy keverőmozdulatokkal dolgozzunk, hogy a hab ne törjön össze.

cseresznye.jpg

Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, elsimítottam és a tetejére szórtam a cseresznyét, majd 180 C fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütöttem. Mivel piskóta alap, legalább 15 percig ne nyissuk ki a sütőt, hogy ne essen össze a tészta.

Miután kivettem a sütőből és hűlt egy kicsit vékonyan cukormázat csorgattam a tetejére.

20160605-aaa_9447.jpg

20160605-aaa_9423.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr618782452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása