Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Házi ételízesítő

Ami kitűnő ajándék is ;)

2015. június 26. - nalka20

aaa_8152.JPG

Próbálom kerülni a mesterségesen előállított dolgokat, így is annyi káros dolgot viszünk be a szervezetünkbe. Eddig sem használtam sűrűn ételízesítőt, de körülöttem élők szeretettel raktak minden ételhez. Ezért is döntöttem úgy, hogy ezentúl én fogom készíteni magunknak az ételízesítőt, mindenféle adalékanyagok nélkül.

Az elkészítése végtelen egyszerű csak sok-sok zöldség és só kell hozzá, és a zöldek pontos összetétele ránk van bízva. Most, hogy itt a jó idő és egyre több minden érik, a jó minőségű, megbízható helyről származó zöldségeket be lehet szerezni.

Az íze össze nem hasonlítható a boltban vásárolttal, alig kell belőle az ételekbe rakni és a sok zöldségnek köszönhetően nagyon kellemes ízt kölcsönöz húsoknak, leveseknek, főzelékeknek, mindennek, aminek jól áll a zöldség.

Hozzávalók:

  • 7-8 db sárgarépa
  • 4-5 db petrezselyemgyökér
  • 3 tv paprika
  • 1-2 db kaliforniai, vagy kápia, esetleg erős paprika is
  • 1 nagy fej brokkoli vagy karfiol
  • 2-3 db fokhagyma (nem gerezd)
  • 3-4 db vöröshagyma
  • 2-3 db lilahagyma
  • 4-5 db paradicsom
  • nagy csokor petrezselyem zöld
  • nagy csokor zeller
  • pár szál lestyán
  • 1 db nagyobb zellergumó
  • 1 db karalábé

zold1.jpg

A zöldségeket megpucoltam, akkorára vágtam össze, ami belefért az aprító gépbe, és mindent összedaráltam. Megmértem hány kg, mert a sót ennek függvényében kell hozzá adni. 1 kg zöldséghez kell 25 dkg só. Ebből a mennyiségből kb. 4 kg darált zöldség lett. A sótól sok levet fog ereszteni, jól kinyomkodtam és üvegekbe töltöttem a levét, mert evvel is kitűnően lehet majd ízesíteni. A kész sós zöldségeket pedig kicsit kitettem száradni a levegőre, de árnyékos helyre, hogy ne veszítsen az aromájából és a színéből. Végül kis üvegekbe töltöttem, a só tartósít is , akár 1 évig is eláll, és az elkészült ételízesítőt nem kell hűtőben tárolni.

zold2.jpg

A legjobban a húsokat szeretem vele ízesíteni, plusz sót nem mindig szokott igényelni, mert ebben azért elég sok van. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr867573694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása