Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Friss házi kenyér friss ordával

2016. szeptember 01. - nalka20

aaa_0692.jpg

Szerencsém volt frissen készített ordához jutottam, amihez most egy friss magvas kenyeret képzeltem el, így amint hazaértem a sajtféleséggel, már neki is álltam a kenyér készítésének.

Mikor kenyeret csinálok, mindig elgondolkodom miért nem nap, mint nap sütöm magunknak, hisz sokkal finomabb, sokkal egészségesebb, aztán az elhatározás után a mindennapok sűrűsége közbeszól. Pedig nem kell olyan sok időt és energiát szánni rá, mert jó másfél óra alatt elkészíthető és a végeredmény biztosan arra késztet, hogy mindig magunknak csináljuk. És az igazság készíteni én sokkal jobban szeretem, mint, hogy végül megegyem az egészet, de az amikor mások jóízűen eszik az plusz jó érzéssel tölt el.

Az orda, amit kaptam a közelünkben lévő tanyán készül, ahol emellett a finomabbnál finomabb sajtok, joghurt, krémsajt is megtalálhatóak, sőt a kedvencem a tejkaramella, amit ha nem tudnám mennyi cukor van benne, legszívesebben egy nagy tállal megennék... Nagyon szuper termékek kaphatóak itt és emellett még a tanyán élő állatok világába is betekinthetünk. http://orondpuszta.hu/

Hozzávalók:

  • 35 dkg teljeskiörlésű búzaliszt
  • 20 dkg fehérliszt (átszitálva)
  • 4 dkg friss élesztő
  • 3,5 dl langyos víz
  • 1 teáskanál só
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 marék szezámmag
  • 2 marék lenmag ( a magok ízlés szerint változtathatóak)

A langyos vízbe belemorzsoltam a friss élesztőt, amíg ez felfutott, a száraz alapanyagokat összekevertem és az olívaolajat hozzá öntöttem. A felfutott élesztővel elkezdtem gyúrni a tésztát, addig dagasztottam, amíg sima nem lett és a ragacsosságát is elvesztette. Ha nagyon ragadós, ne rakjunk rögtön hozzá lisztet, dolgozzunk még a tésztán, szépen össze fog állni és kisimulni. Meghintettem liszttel és lefedve 25 percet kelni hagytam. Ezután még egyszer átgyúrtam a tésztát és további fél órát hagytam kelni. Ha több időm lett volna legalább még egy órát kelesztettem volna…

Sütőpapírral bélelt tepsire tettem a tésztából formált cipót. A sütőt csak ekkor kezdtem el 250 C fokra melegíteni, mert a cipó addig is kelt még a sütőlapon.

kenyer_1.jpg

A felmelegedett forró sütőbe tettem, egy kis tálkába alá egy pohár vizet öntöttem és 1-2 perc után a sütő hőfokát visszavettem 200 C fokra. Így sütöttem még kb. 20 percet, majd szépen elkezdett pirulni a széle. Az alját megkocogtatva ellenőriztem, hogy átsült-e, ha kongó hangot ad, akkor jó, ha tompa a hangja még pár percet süssük.

A kihűlt kenyérre friss ordát halmoztam, amit frissen vágott snidlinggel szórtam meg. Alig tudtam lefotózni, mert már mindenki meg szerette volna kóstolni, és szerencsére nagy sikere volt :)

aaa_0697.jpg

aaa_0717.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr7811668196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása