Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Puha és omlós linzer

2015. július 26. - nalka20

13.JPG

A linzer tésztájának elkészítése nagyon egyszerű és gyors. Ami időigényesebb az a lekvár kenése és összeragasztgatás, de megéri a fáradozást, mert nagyon mutatós és finom sütemény, a nyári melegben is bátran kínálhatjuk, nem fog szétfolyni és nem romlékony. Sokféle linzert kóstoltam, köztük olyat is ami nagyon kemény és száraz volt, de igazán finomat is. Sok múlik az arányokon, hogy mikor vesszük ki a sütőből a tésztát, milyen vastagra nyújtjuk, és a lekvárral sem kell spórolni. A sütit érdemes legalább egy nappal előbb elkészíteni, mert míg áll, az ízek összeérnek és puhább lesz. Ebből a receptből valóban puha linzer készül, nem kell félni, hogy száraz marad. Egy vendégségbe készültünk, ezért dupla adagot sütöttem, de őszintén megmondom, ha tudom, hogy ilyen jól sikerül többet készítek, hogy nekünk is több jusson belőle :) A legfinomabb sárgabaracklekvárral, nekem akkor még nem volt itthon, így házi meggylekvár került bele, de isteni finom lett így is.

Hozzávalók (2 adag, kb. 40 db):

  • 60 dkg liszt
  • 20 dkg zsír
  • 20 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 2 tojás (én a dupla adaghoz egy tojássárgáját és egy egész tojást tettem)
  • 2 csomag vaníliáscukor (1 csomag Bourbon vaníliás)
  • 2 citrom reszelt héja
  • 1 kiskanál fahéj
  • 2 kiskanál sütőpor
  • 1 csipet só
  • egy kisüveg (kb 250 ml) meggy vagy sárgabaracklekvár
  • porcukor a díszítéshez
  • 10 dkg jó minőségű étcsokoládé

 

A száraz alapanyagokat (liszt, citromhéj, fahéj, sütőpor, porcukor, vaníiliáscukor) összekevertem, majd belemorzsoltam a margarint. A tojást és zsírt is bele tettem és addig gyúrtam, amíg sima és ragadás mentes tésztát kaptam. A tésztát két egy forma gombócba szedtem szét és fóliába csomagolva legalább fél órára hűtőbe tettem. Ahhoz, hogy jól áthűljön akár egy órát is állhat a hidegben.

l1.jpg

A hűtőből kivéve a tésztát lisztezett nyújtófelületen kb. 3-4 mm vastagra nyújtottam és virágformákat szaggattam belőle. A linzer tetejének a közepe lukas, de nem volt külön formám erre, ezt almamagház- kiszedővel oldottam meg, avval böktem ki a közepét.

l2.jpg

Ugyanannyi alsó és felső felét csináltam, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. A sütőt 180 C fokra melegítettem elő és addig sütöttem, míg elkezdett barnulni, de még világos volt a tészta. Amíg meleg nagyon törékeny, várjuk meg, hogy teljesen kihűljön és utána dolgozzunk vele. Amikor kihűlt, a tele virágformát megkentem lekvárral, de a széléig nem kentem ki, mert ha a teteje is rákerül ki fog nyomódni. Mikor mindet összeillesztettem a csokit megolvasztottam és egy ez zacskóba tettem, aminek az egyik csücskét kiböktem hústűvel és így szép vékony csíkokat lehetett rajzolni vele. Tálcán egymás mellét tettem a lekváros linzereket és a csokival vékony csíkokat húztam, nem egyesével a linzerekre, hanem soronként oda-vissza. Amikor a csoki megdermedt, megszórtam porcukorral.

Mutatós, kiadós, finom vendégváró, amit mindenki szeretni fog.

 l3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr937656228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása