Főzni jó, enni öröm

Food&Love

Food&Love

Fügével töltött keksz

2016. július 25. - nalka20

aaa_4575.jpg

Idén ismét sok füge termett és még hol van a vége. Egy villámgyors kekszet készítettem belőle, és most először mérleg nélkül, bögrével mértem ki a hozzávalókat. Az igazság, csak annyival egyszerűbb, hogy a mérleget nem kell elővenni. A gyerekek szeretik a fügét, aminek nagyon örülök, mert egy igazán különleges és egészséges gyümölcs, és ha édességről van szó, jobban szeretem, ha ilyen formában is gyümölcsöset esznek. Mint mindig, most is a Fiúk mellett készült, és kivették a részüket a segédkezésben, persze ilyenkor arra azért számítsunk, hogy kicsit maszatosabb lesz minden, de nem bánom, mert ha konyhában töltött időt jónak élik meg, talán ha felnőnek, akkor is szeretnek majd szorgoskodni.

A recepthez sok alapanyagra nincs szükség, és nehéznek sem mondható, aki szereti a különlegesebb, édes ízvilágot, annak mindenképpen ajánlom, mert ez nem egy száraz keksz, hanem egy igazi finom, puha töltött, szaftos sütemény lesz.

Hozzávalók

(A bögre amit használtam 3 dl volt)

  • 10 dkg vaj (használjunk jó minőségű vajat, megéri azt a plusz költséget)
  • 4-5 darab füge
  • 1 evőkanál méz
  • vaníliaaroma/őrölt vanília
  • fél bögre nádcukor
  • 1 bögre finomliszt
  • fél bögre búzacsíra (a korpához hasonló, korpával is helyettesíthető)
  • 1 egész tojás

A fügét egy kanál mézzel összekevertem és villával szétnyomkodtam.

A vajat, cukrot, vaníliát és tojást habosra kevertem, majd kézzel a liszttel és búzacsírával lágy, de nem ragadós tésztát gyúrtam belőle. Elfeleztem és lisztezett nyújtófelületen kb. 3mm vastagságúra nyújtottam. A közepébe halmoztam a fügés töltelék felét és mindkét oldalát felhajtottam. Nekem most nem sikerült szépen összedolgozni a széleket, hogy a sütésnél ne látszódjon, de szétjönni így sem fog a tészta a tölteléktől.

fuge.jpg

A felhajtott tésztát hüvelykujjnyi szeletekre vágtam, óvatosan sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és 180 C fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt megsütöttem.

Ízlés szerint porcukorral meg lehet szórni, bár szerintem így is elég édes.

aaa_4593.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://foodandlove.blog.hu/api/trackback/id/tr128913230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása